سلامت باشی SalamatBashi.ir
اسفنانی:

دریافت وجه نقد از بیماران بجای استفاده از کارتخوان تخلف تعزیراتی نیست

دریافت وجه نقد از بیماران بجای استفاده از کارتخوان تخلف تعزیراتی نیست

به گزارش سلامت باشی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار داشت: دریافت وجه نقد از بیماران بجای استفاده از کارتخوان برای گرفتن ویزیت از طرف تعدادی از پزشکان، جزو تخلفات تعزیراتی نیست و در حیطه کار سازمان تعزیرات نیست.



محمدعلی اسفنانی در گفت و گو با ایسنا درباره ی دریافت زیر میزی از بیماران توسط برخی پزشکان، اظهار داشت: قانون برای هر خدمتی که به مردم عرضه می شود چه در قالب مهندسی و یا پزشکی و خدماتی و... باشد، مبلغی را به عنوان تعرفه در نظر گرفته است. برای پزشکان، مطب ها و بیمارستان ها که حق ویزیت یا حق الزحمه اتاق عمل و جراحی را دریافت می کنند، تعرفه ای وجود دارد و بر طبق قانون اگر تعرفه را رعایت نکنند و اضافه مازاد دریافت نمایند، تخلف بوده و تخلفی تحت عنوان دریافت مبلغ مازاد بر تعرفه است و در قانون گرانفروشی خدمات است و جرم است و رقم دریافتی هر چه بیشتر باشد، طبیعتا میزان مجازات و جریمه بیشتر است.

وی اضافه کرد: این مساله که دریافتی به چه صورت باشد؛ فرضا ریال نباشد و بصورت دلار و سکه و... باشد، تاثیری در اصل موضوع نمی کند برای اینکه مازاد بر تعرفه مبالغی را دریافت نمودند و بر طبق آن مبلغی که معادل سازی شده، جریمه در نظر گرفته می شود.

اسفنانی اشاره کرد: گاهی اوقات تعدادی از پزشکان تخلفات دیگری دارند و آن هم این است که بطورمثال بجای این که پول را به شخص پزشک بدهند، بواسطه یا منشی یا دیگری می دهند، طبیعتا اگر این مساله احراز شود که این مبلغ بابت خدمتی بوده که پزشک ارائه کرده است و از بیمار دریافت شده، در حکم، دریافت توسط خود پزشک است و قابل مجازات خواهد بود و آن پزشکی که چنین تخلفی مرتکب شده، مجازات می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که تعدادی از پزشکان بجای استفاده از کارتخوان از بیمار پول نقد را برای ویزیت دریافت می کنند تا مالیات ندهند، آیا تعزیرات به این مساله ورود می کند؟ اظهار داشت: این مساله جزو تخلفات تعزیراتی نیست و در حیطه تعزیرات نیست ولی از آنجا که سازمان امور مالیاتی بخواهد میزان درآمد آنها را لحاظ کند و مالیات گرفتن کند، امکان صحت سنجی نیست که چه مقداری دریافت شده و ممکنست تخلفی در آن زمینه باشد و حتی می تواند مصداقی از برخی جرم هایی که در قانون مجازات اسلامی گفته شده تلقی شود.

اسفنانی درباره ی تخلفات مدارس و اضافه دریافت شهریه از خانواده ها نیز اظهار داشت: قبلا ما رسیدگی هایی را دراین زمینه انجام دادیم و حکم هم در مورد تخلفات تعدادی از مدارس صادر شد و محکومیت هایی برای حدود ۴ مدرسه غیردولتی داشتیم که رقم محکومیتشان، رقم بسیار بالایی بود ولی مصوبه ای را وزارت آموزش وپرورش گذرانده است و بر طبق آن مصوبه اگر احیانا دراین زمینه تخلفی باشد، طبیعتا خودشان رسیدگی می کنند و مجازاتش هم در نظر گرفتند و تا میزان تمام شهریه ای را که در آن سال دریافت نمودند، محکوم می شوند و باید به صندوق دولت واریز کنند؛ پس ما آن مصوبه را بررسی می نماییم تا اگر احیانا وزارت آموزش وپرورش دراین زمینه اقدامی می کند دیگر ضرورتی نداشته باشد که سازمان تعزیرات دراین زمینه ورود کند.

وی درباره ی نگارش نامه مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران خطاب به رئیس سازمان حمایت درباره ی تعیین تکلیف علت افزایش قیمت پژو پارس اظهار داشت: بعد از آن که پاسخ نامه را دریافت نماییم دراین زمینه اظهارنظر می نماییم.




1403/02/25
12:39:24
5.0 / 5
350
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
سلامت باشی سلامت باشی
salamatbashi.ir - مالکیت معنوی سایت سلامت باشی متعلق به مالکین آن می باشد