سلامت باشی SalamatBashi.ir

آن چه باید در مورد قهوه و افسردگی بدانید

آن چه باید در مورد قهوه و افسردگی بدانید

به گزارش سلامت باشی، کافئین محرکی است که در بعضی غذاها و نوشیدنی ها مانند قهوه یافت می شود. نوشیدن یک فنجان قهوه کافئین دار به شما انرژی می دهد و می تواند شما را از حالت بی حالی خارج کند.


به گزارش سلامت باشی به نقل از ایسنا، این یکی از دلایلی است که باعث می شود روزانه بیشتر از ۶۰۰ میلیون فنجان قهوه در ایالات متحده مصرف شود.
نتایج تحقیقات در مورد قهوه و افسردگی نشان داده است که افراد هنگام نوشیدن قهوه علایم کمتری را تجربه می کنند.
مطالعات روی اثرات قهوه بر بدن فواید مثبت دیگری مانند کاهش خطر مبتلا شدن به سرطان یا سکته مغزی را نشان داده است. نوشیدن قهوه همینطور می تواند خطر مبتلا شدن به زوال عقل و بیماری پارکینسون را کم کند. ترکیبات محافظ موجود در دانه های قهوه، همراه با اثرات کافئین می توانند توانایی های شناختی ذهنی ما را بهبود بخشند و پتانسیل مبتلا شدن به بیماری آلزایمر را کاهش دهند.

چگونه قهوه بر علایم افسردگی تاثیر می گذارد؟

افسردگی میلیونها نفر را در سرتاسر ایالات متحده تحت تأثیر قرار می دهد. شدت علایم افسردگی از فردی به فرد دیگر متفاوت می باشد. بعضی از رایج ترین علایم افسردگی عبارتند از علاقه کم به فعالیتهایی که برای شما لذتبخش بودند، مشکل در تمرکز و کمبود انرژی. افراد دچار افسردگی بالینی حداقل به مدت دو هفته علایم را تجربه می کنند.
متخصصان کنجکاو شدند که آیا خواص محرک موجود در قهوه می تواند علایم افسردگی را تسکین دهد یا خیر. یک مطالعه انتشار یافته ارتباط بین نوشیدن قهوه بیشتر و کاهش شدت علایم افسردگی را نشان داد. همینطور یک مطالعه جداگانه با تمرکز بر بزرگسالان میانسال نتایج مشابهی را به همراه داشت.
به نظر می آید که نوشیدن قهوه می تواند به اشخاصی که دچار افسردگی هستند کمک نماید. با این وجود، این لزوماً به این مفهوم نیست که این نوشیدنی باید جزء اصلی رژیم غذایی شما باشد. در حالیکه نوشیدن قهوه فوایدی برای سلامتی دارد، مصرف بیش از اندازه آن هم معایبی دارد.

خطرات نوشیدن بیش از اندازه قهوه

افزایش مصرف کافئین در بین بزرگسالان شاغل و دانش آموزانی که به دنبال انرژی برای ادامه کار یا تحصیل خود هستند، تبدیل به یک پدیده رایج شده است. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) چهار فنجان قهوه با اندازه معمولی را به صورت کلی بی خطر می داند. با این وجود، نوشیدن قهوه می تواند عوارض جانبی مانند بی قراری، ضربان قلب سریع و بی خوابی ایجاد نماید.
به گزارش «وب ام دی»، نوشیدن بیشتر از چهار فنجان قهوه در روز می تواند این عوارض جانبی را افزایش دهد. بعضی از افراد علائمی مانند تشدید اضطراب، سردرد و بی قراری را گزارش می دهند.
به قول متخصصان، از آنجاییکه کافئین یک ماده مخدر است، افراد می توانند گرفتار وابستگی شوند و کوشش برای ترک عادت مصرف قهوه می تواند علائمی مانند خستگی، سردرد و عدم وضوح ذهنی ایجاد نماید.
در همین حال، کافئین موجود در قهوه می تواند با داروهایی که برای درمان مشکلات سلامتی مانند اختلال تیروئید مصرف می شوند، تداخل منفی داشته باشد. همینطور می تواند با داروهایی که برای مشکلات سلامت روان تجویز می شوند، تداخل منفی داشته باشد. اگر دیابت دارید، مصرف بیش از اندازه قهوه می تواند سطح قند خون شما را افزایش دهد و مدیریت انسولین را دشوارتر کند.
همینطور زنان یائسه ای که بیشتر از سه فنجان قهوه در روز می نوشند امکان دارد به علت کمبود کلسیم آغاز به از دست دادن استخوان در ستون فقرات خود کنند. افراد دیگری که باید در مصرف قهوه حتی جهت کمک به علایم افسردگی احتیاط کنند، کسانی هستند که رفلاکس اسید یا کلسترول بالا دارند.
حذف نوشیدنی های شیرین از رژیم غذایی می تواند به بهبود علایم افسردگی کمک نماید. شما همچنان می توانید با عدم افزودن شکر، قهوه را در رژیم غذایی خود بگنجانید. نشان داده شده است اشخاصی که قهوه بدون شیرینی می نوشند نسبت به اشخاصی که قهوه نمی نوشند کمتر احساس افسردگی می کنند.


1403/07/09
10:32:58
5.0 / 5
43
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
سلامت باشی سلامت باشی
salamatbashi.ir - مالکیت معنوی سایت سلامت باشی متعلق به مالکین آن می باشد